Thursday, June 26, 2008

In The Room #432: Also, "shame"

Rogers: -- a game we used to play. Sum up a movie in one word.
Rieder: One word.
Rogers: The idea is, you're trying to develop your writing compass. It helps you figure out the theme in your own work, so you can always make sure you're on beam. When in doubt, you focus on that word. What's the movie about?
Boylan: What if you get it wrong?
Rogers: You can't get it wrong. It's whatever you think the movie's about. Sometimes the word you pick says more about you than the movie you're discussing.
Rieder: Four Weddings and a Funeral.
Rogers: "Change."
Rieder: Huh. I see that. The English Patient.
Rogers: "Loss."
Albert: Can you do it with TV shows? Maybe individual episodes.
Rogers: I don't know, I'd say Buffy is "solitude."
Boylan: I would have said "loneliness."
Rogers: Better, actually.
Berg: What was the one word in your head for Catwoman?
Downey: "Mortgage."
Rogers: ...
Rogers: Nicely done.
Downey: Thank you.

55 comments:

Anonymous said...

They're never going to let you off the hook for that, are you?
Hell, I don't think anyone is bugging Eszterhas about "Showgirls" anymore.

Anonymous said...

That should be are they. Not are you.
Damn, why do I always screw up on comments?

Christine Salter said...

It's a good thing I'm alone in my office at the moment, or I'd be spending the next ten minutes trying to explain the demented giggling to coworkers.

Anonymous said...

Question - is Downey the actor?

Anonymous said...

You're going to have to carry that thing with you for the rest or your days, like the Ancient Mariner, aren't you? That was rather amusing.

As a side note, I'm hoping that time will allow you set down your thoughts on 4th Edition D&D at some point in the near future. Hoping, not planning, as I figure the process of working on Leverage must be making you wish for some sort of easier job...like herding cats.

wcdixon said...

Hahaha

You can't hide in the room, man....you can't hide.

Anonymous said...

Funny thing is, I've been playing this game now on IM with a friend for the last 20 minutes. I think that more than redeems one for Catwoman.

Mike Cane said...

>>>Question - is Downey the actor?

Leverage co-creator and writer Chris Downey.

Don't you read credits?

Rogers, meanwhile, plans on a future remake ... Catwoman: The Vindication!

OK, back to my meditation ... Parker, Parker, Parker ...

Madeley said...

David: Way I remember it, Catwoman was a ship's good luck, till some idiot killed it.

No, hold on-

Mike Cane said...

Ah, I have a question.

I see the script for the Leverage pilot is "Teleplay by". Is there some sort of WGA distinction between a credit reading "teleplay" or simply "writer" or "written by"?

Anonymous said...

Parker is smokin', no question. Hope she's ready for the Attack of the Fanboys.

Anonymous said...

Indiana Jones and The Kingdom of the Crystal Skull: Shit.

Anonymous said...

I know it's missing the point, but...

I saw Spiderman 2 at one of the advance screenings. Exiting the theater after the show, there was a pretty good buzzing from the audience, but when I caught up to my boss -- an old school comics guy who shall remain nameless -- he looked at me, shook his head and delivered the best one word movie summation I've ever heard (even if I don't completely agree with it): "Interminable."

Anonymous said...

Y'know Madeley, I avoided using the word "albatross" specifically to avoid someone using that line on me. Thanks for demonstrating how much of an illusion any sense of control in my life is. ;)

Anonymous said...

Mike Cane >> I am currently in the ramp-up for a month-long volunteering stint where I'll be working 18 hour days at an international children's camp, so I am not too sharp on the draw. About as sharp as a brick, perhaps. A foam brick.

Thank you for the answer, though!

Mike Cane said...

toby s: If I sounded snarky, chalk it up to being too fast on the keyboard.

>>>Hope she's ready for the Attack of the Fanboys.

Back, back! I saw her first. Um, well, that is...

*envy waves towards Rogers*

Anonymous said...

Catwoman had tits. Halle Berrys tits. I loved them. It. The movie. Thingy. Whatever.

Inconstant Reader said...

Yet another possible one-word summation from Jozef!

So, John, how long do you think the stink will stay on you?

Anonymous said...

Hey, the word that best sums up Four Weddings also works for Tranformers.

Anonymous said...

Even weakened as he was, Arthas ultimately outmaneuvered Illidan and reached the Frozen Throne first. Using his runeblade, Frostmourne,wow gold Arthas shattered the Lich King's icy prison and thereby released Ner'zhul's enchanted helm and breastplate. Arthas placed the unimaginably powerful helm on his head and became the new Lich King. wow goldNer'zhul and Arthas' spirits fused into a single mighty being, just as Ner'zhul had always planned. wow goldage of conan goldage of conan goldIllidan and his troops were forced to flee back to Outland in disgrace,age of conan goldwow goldwhile Arthas became one of the most powerful entities the world had ever known.aoc goldaoc goldaoc goldc

Anonymous said...

徵信社,情趣用品,情趣用品,情趣精品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品
情人歡愉用品,情人用品性哥,情惑用品性哥,視訊交友90739,情人視訊網,威而柔,自慰套,自慰套,SM,充氣娃娃,充氣娃娃,潤滑液,飛機杯,按摩棒,跳蛋,性感睡衣,情人節禮物,情人用品性哥,情人歡愉用品,情色交友,視訊交友,辣妹視訊,美女視訊,aio交友愛情館
情人節阿性,免費視訊聊天,免費視訊聊天,辣妹視訊,視訊交友網,美女視訊

Anonymous said...

中古車|租車

Anonymous said...

徵信社,案件討論,男女專區,法律諮詢,相關新聞,情趣用品,情趣用品,情趣精品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,情趣用品,威而柔,自慰套,自慰套,SM,充氣娃娃,充氣娃娃,潤滑液,飛機杯,按摩棒,跳蛋,性感睡衣

威而柔,自慰套,自慰套,SM,充氣娃娃,充氣娃娃,潤滑液,飛機杯,按摩棒,跳蛋,性感睡衣,視訊交友90739,情人視訊網,情色交友,視訊交友,辣妹視訊,美女視訊,aio交友愛情館,情色論壇,成人論壇,免費視訊聊天,辣妹視訊,視訊交友網,美女視訊,視訊交友,成人視訊,情趣用品,成人聊天室,情趣,情趣,視訊聊天室,視訊聊天,視訊聊天室,情色視訊,
人視訊網
,免費視訊聊天室,aio交友愛情館,色情遊戲,寄情築園小遊戲,情色文學,一葉情貼圖片區

Unknown said...

Bagi anda penderita Wasir atau ambeien mulai dari Stadium 1, Stadium 2, Stadium 3 bahkan Stadium 4 yang ingin mengobati penyakit tersebut dengan cara alami atau dengan pengobatan alternatif yaitu dengan obat herbal Ambeclear dan Salep Salwa adalah pilihan yang tepat karena obat herbal ini telah terbukti ampuh mengatasi penyakit wasir atau ambeien mulai dari stadium awal hingga stadium lanjut selain itu
obat ini murni dari tanaman herbal sehingga tidak menimbulkan efek samping apapun bagi pengggunanya dan bahkan obat herbal kami ini aman dikonsumsi oleh
wanita yang sedang hamil maupun ibu menyusui. obat kami telah terbukti khasiatnya telah banyak pasien kami yang sembuh baik yang wasir dalam hingga wasir luar baik yang baru gejala wasir atau ambeien maupun yang telah stadium lanjut bahkan yangA pernah operasi wasir pun beralih ke obat ambeienherbal kami ini.

Unknown said...

penanganankutildibibirvagina bahayakutildivagina gejalakutilkelamindanpenanganannya pengobatandenatureindonesiakutilkelamin

Anonymous said...

Penyakit ini umumnya muncul karena penderita mengejan terlalu keras pada saat buang air besar. Dengan mengejan terlalu keras, maka pembuluh darah di sekitar anus dapat melebar dan pecah menimbulkan infeksi dan pembengkakan yang berakhir pada masalah wasir atau ambeien tersebut.

Unknown said...

Penderita Penyakit kondiloma atau Kutil Kelamin yang telah terinveksi disarankan untuk segera melakukan pengobatan secepat mungkin sebelum Virus HPV penyebab kutil kelamin makin banyak berkembang biak di dalam sel darah makin lama dibiarkan akan memperparah kondisi organ vital karena kutil kelamin akan terus membesar sehingga terlihat seperti jengger ayam untuk penderita yang baru tertular kurang dari satu bulan biasanya akan lebih cepat ditanggulangi obat kutil kelamin Paling ampuh dari De Nature dan terbaik ada hanya di http://obatkutildikemaluan.blogdetik.com/ untuk mendapatkan informasi yang lebih jelas mengenai pengobatan kutil pada kelamin silahkan kontak langsung di nomer 0852 808 77 999 atau 0859 7373 5656 Bagaimana mengobati Ambeien itu sendiri. pengobatan yang terbaik untuk Ambeien adalah dari luar dan dalam sehingga Ambeien benar benar tuntas dan tidak akan kambuh lagi. obat Ambeien terbaik "Ambeclear dari De Nature" AlamiAdalah obat Ambeien herbal yang memang terbaik untuk mengobati Ambeien, dan sudah terdaftar di badan obat dan makanan (BPOM) dengan nomer registrasi POM TR: 133 374 041. terbuat dari bahan alami antara lain terdiri Daung Ungu, Mahkota Dewa dan Kunyit Putih.

Unknown said...

cara mengobati kutil kelamin pada wanita tanpa harus menggunakan operasi cukup dengan menggunakan obat khusus kutil kelamin paling manjur dari klinik de nature manjurserta sangat aman untuk ibu hamil

Unknown said...

Apabila anda sedang mencari pengobatan kutil kelamin untuk pria maupun wanita segera kunjungi kami http://obatkutilkelaminwanita.blogdetik.com cara mengobati kutil kelamin pada wanita tanpa harus menggunakan operasi cukup dengan menggunakan obat khusus kutil kelamin paling manjur dari klinik de nature manjurserta sangat aman untuk ibu hamil

Unknown said...

Bagi anda yang sedang mencari obat herbal buat kencing nanah atau gonore, kami sarankan untuk memilih obat herba dari De Nature dengan nama Gang jie dan Gho Siah sebagai pengobatan alternatif tradisional alami untuk kencing nanah atau gonore.

Unknown said...

Bukan hanya pengobatan medis saja tapi ada juga pengobatan rumah alami yang dapat digunakan untuk menyingkirkan penyakit kutil kelamin ini. Intinya, karena kutil ini muncul di daerah yang sensitif, maka anda harus mencari pengobatan yang terbaik pada kulit Anda dan jika diperlukan juga dibantu dengan tenaga medis yang professional. Sebab dokter akan menjadi sumber informasi yang baik untuk mengobati penyakit ini.

Cara Mengobati Wasir Ambeien said...

MANTAB * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

obar herbal manjur alami said...

MANTAB * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *******

Unknown said...

MANTAB * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * **********

Pengobatan Ambeien Wasir said...

wkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwk

Unknown said...

Bukan hanya pengobatan medis saja tapi ada juga pengobatan rumah alami yang dapat digunakan untuk menyingkirkan penyakit kencing bernanah ini. Maka anda harus mencari pengobatan yang terbaik pada penyakit Anda dan jika diperlukan juga dibantu dengan tenaga medis yang professional.

Unknown said...

Sekitar Vagina Tumbuh Daging, Berbahayakah? Kutil Pada Kepala Penis mirip bunga kol atau jengger ayam, Merupakan Penyakit Yang diakibatkan Oleh Virus.Kutil kelamin, atau disebut juga condyloma acuminata, adalah kutil atau daging berwarna kulit atau keabuan yang tumbuh di sekitar alat kelamin dan

obar herbal manjur alami said...

Bismillahirrohmannirrokhim ........................

Unknown said...

Obat Ambeien Resep Dokter Ambeclear dari De Nature Ampuh Tuntaskan Ambeien Sampai Tuntas

Cara Mengobati Wasir Ambeien said...

Bismillahirrohmannirrokhim ........................

Unknown said...

Ambeien bisa mengeluarkan darah(seperti invander salim yang terkena ambeien dan mengeluarkan darah)

Unknown said...

Sebelum kita membahas tentang pengobatan ambeien, dalam kesempatan ini
saya ingin menjelaskan sekilas tentang ambeien, agar kita semua bisa
memahami benar apa itu penyakit ambeien

kLINIK oBAT mANJUR said...

Bismillahirrohmannirrokhim ......................................

Unknown said...

MANTAB???????????????????????????????

kLINIK oBAT mANJUR said...

111111111111111111111

Unknown said...

manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur

obar herbal manjur alami said...

alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami

kLINIK oBAT mANJUR said...

obat ambeien wasir paling manjur mengobati penyakit wasir ambeien tanpa efek samping terbuat dari bahan alami herbal seperti daun ungu mahkota dewa kunyit putih

Anonymous said...

Assalamualaikum wr.wb, Salam Sehat semuanya. numpang komen ya gan.

Unknown said...

 Apabila menemukan ada daging atau seperti Kutil yang tumbuh di area kemaluan atau alat ...

섯다 said...

i found the best reading blog site on google, thanks for sharing

토토 said...

Thanks for sharing this piece of information. I really enjoyed it.

한국야동 said...

Fabulous! This is just amazing! Not just high quality, however additionally valuable info.

카지노사이트존 said...

I wan’t going to comment as this posts a bit old now, but just wanted to say thanks.

토토사이트 said...

Thanks for sharing us