Monday, July 24, 2006

Life on Mars

Begins tonight on BBC America. Set your Tivos. You have now been officially advised, and there is no excuse for missing such a fine show.

49 comments:

Chris Parr (ukscriptwriter) said...

It is funny, but I'm not sure if the humour will stand the trip over to the USA.

A lot of the things that made me chuckle were nostalgic things from my childhood. Back then we weren’t very ‘Americanised’ as a country (if I can use that term), so perhaps some of the gags and themes will be lost on people from outside the UK. For example (not really a spoiler), everyone from the UK older than about 25 will ‘know’ the girl that comes out of the TV, but everyone else will probably wonder at the significance.

DanWhitehead said...

It's undoubtedly well written and brilliantly performed, but as the series went on I couldn't shake the feeling that they had a great concept but weren't really sure what to do with it. The need to discover the nature of Sam's plight drifted in and out of the show rather too much for my taste. Should've been a self-contained mini-series, rather than a franchise, IMHO.

Unknown said...

When I first saw the show, I had no idea what the show was about. I spent a good twenty minutes during the pilot episode with my jaw on the floor because of the amazing WTF factor.

Unknown said...

I found the quality of the writing transcended any cultural hiccups. Gene Hunt is one of the best characters I've seen recently on TV.

Anonymous said...

Hey, John, any comment on NBC airing new webisodes of Nobody's Watching on Youtube?

It seemed brilliant and intuitive, right until I read that NBC had made a deal with Youtube to make sure nothing like the leaked pilot EVER HAPPENED AGAIN.

Because, you know, when you get a goose that lays golden eggs, the obvious thing to do is make gooseburgers.

Simon Underwood said...

Ha! You all finally get to see it. Enjoy what's been one of the few shows I'm proud to call British this year. For those needing a frame of reference, the little girl drawing was a BBC test transmission screen aired for many many years over here and the use made of it is stunning. Have fun, everyone. I, meanwhile, must seek out Eureka on bittorrent.

If you're not in love with Annie three episodes in you're not human and have no pulse.

Anonymous said...

I have a special interest in this show, as an American who lived in England in his youth. I posted some reactions to the first half of the series a few months ago, here, if I may blogwhore.

DanWhitehead said...

No need to download Eureka - it's showing on Sky One from August.

Anonymous said...

No excuse, except I didn't look at your site until Tuesday.

Dang.

Eugene said...

The first episode repeats on BBC America this Sunday night.

Watch it or Rogers will come over and stamp on all your toys...

impwork said...

Did "The Sweeney" ever get shown in the US? If it didn't a few of the references in Life on Mars will be completely lost.

Anonymous said...

The show is a loving homage to The Sweeney which, let's not forget, was revolutionary because it was the first British cop show to ape the conventions of the US cop series. So we had car chases and punchups and a lot of cynical dialogue.

My favourite?

"We're the Sweeney and we haven't had our breakfast yet!"

Life On Mars does a great job of catching The Sweeney's vibe. Expect to hear a lot of 'guv' in the weeks ahead.

Oh, and I hear a US edition of Life on Mars is in the works. Any of you guys have any information on that?

-lee

Anonymous said...

Gene Hunt: man or rhyming slang?

Anonymous said...

Gene Hunt ......I know his brother,Mike...

Anonymous said...

runescape money runescape gold runescape money runescape gold wow power leveling wow powerleveling Warcraft Power Leveling Warcraft PowerLeveling buy runescape gold buy runescape money runescape items runescape gold runescape money runescape accounts runescape gp dofus kamas buy dofus kamas Guild Wars Gold buy Guild Wars Gold lotro gold buy lotro gold lotro gold buy lotro gold lotro gold buy lotro goldrunescape money runescape power leveling runescape money runescape gold dofus kamas cheap runescape money cheap runescape gold Hellgate Palladium Hellgate London Palladium Hellgate money Tabula Rasa gold tabula rasa money Tabula Rasa Credit Tabula Rasa Credits Hellgate gold Hellgate London gold wow power leveling wow powerleveling Warcraft PowerLeveling Warcraft Power Leveling World of Warcraft PowerLeveling World of Warcraft Power Leveling runescape power leveling runescape powerleveling eve isk eve online isk eve isk eve online isk 血管瘤 肝血管瘤 音乐剧 北京富码电视 富码电视 富码电视台 7天酒店 7天连锁酒店 7天连锁 自清洗过滤器 过滤器 压力开关 压力传感器 流量开关 流量计 液位计 液位开关 温湿度记录仪 风速仪 可燃气体检测仪

www.muebles-en-torrejon-de-ardoz.com said...

Pretty worthwhile piece of writing, much thanks for the post.

Anonymous said...

Setiap orang pasti sudah biasa mendengar penyakit kutil. Kutil umumnya berupa benjolan kecil yang kerap tumbuh pada kulit akibat kurangnya menjaga kebersihan tubuh. Ada yang tumbuh di tangan, kaki, muka bahkan di alat kelamin. Kutil yang tumbuh pada alat kelamin disebut dengan kutil kelamin (condilloma/genital warts).
Jual Obat Kutil Kelamin Wanita
Obat Kutil Kelamin
Obat Kutil Kelamin Ampuh
Obat Kutil Kelamin Tanpa Operasi
Gejala Penyakit Kelamin
Obat Kutil Kelamin
Obat Kutil Kelamin Ampuh
Obat Kutil Kelamin Tanpa Operasi

Unknown said...

Jika berbicara mengenai pengertianya maka penyakit jengger ayam ini diketahui adalah penyakit menular seksual yang penyebabnya berkaitan dengan Human Papilloma Virus (HPV). Penyakit ini juga dapat menampilkan diri dalam berbagai bentuk, namun secara umum kutil yang bertumbuh pada bagian genital penderita berbentuk benjolan daging yang berwarna, dan terjadi pada sekitar alat vital. Siapa saja bisa menderita penyakit ini baik yang pria maupun wanita

Anonymous said...

Penyakit ini umumnya muncul karena penderita mengejan terlalu keras pada saat buang air besar. Dengan mengejan terlalu keras, maka pembuluh darah di sekitar anus dapat melebar dan pecah menimbulkan infeksi dan pembengkakan yang berakhir pada masalah wasir atau ambeien tersebut.

Unknown said...

Penderita Penyakit kondiloma atau Kutil Kelamin yang telah terinveksi disarankan untuk segera melakukan pengobatan secepat mungkin sebelum Virus HPV penyebab kutil kelamin makin banyak berkembang biak di dalam sel darah makin lama dibiarkan akan memperparah kondisi organ vital karena kutil kelamin akan terus membesar sehingga terlihat seperti jengger ayam untuk penderita yang baru tertular kurang dari satu bulan biasanya akan lebih cepat ditanggulangi obat kutil kelamin Paling ampuh dari De Nature dan terbaik ada hanya di http://obatkutildikemaluan.blogdetik.com/ untuk mendapatkan informasi yang lebih jelas mengenai pengobatan kutil pada kelamin silahkan kontak langsung di nomer 0852 808 77 999 atau 0859 7373 5656 Bagaimana mengobati Ambeien itu sendiri. pengobatan yang terbaik untuk Ambeien adalah dari luar dan dalam sehingga Ambeien benar benar tuntas dan tidak akan kambuh lagi. obat Ambeien terbaik "Ambeclear dari De Nature" AlamiAdalah obat Ambeien herbal yang memang terbaik untuk mengobati Ambeien, dan sudah terdaftar di badan obat dan makanan (BPOM) dengan nomer registrasi POM TR: 133 374 041. terbuat dari bahan alami antara lain terdiri Daung Ungu, Mahkota Dewa dan Kunyit Putih.

Unknown said...

Berapa Harga untuk Obat Wasir Ambeien alami daun ungu AmbeclearAmbeien adalah gangguan atau penyakit yang terjadi pada saluran pencernaan manusia

Unknown said...

Bukan hanya pengobatan medis saja tapi ada juga pengobatan rumah alami yang dapat digunakan untuk menyingkirkan penyakit kutil kelamin ini. Intinya, karena kutil ini muncul di daerah yang sensitif, maka anda harus mencari pengobatan yang terbaik pada kulit Anda dan jika diperlukan juga dibantu dengan tenaga medis yang professional. Sebab dokter akan menjadi sumber informasi yang baik untuk mengobati penyakit ini.

Unknown said...

Cara yang sering di lakukan untuk menghilangkan kutil kelamin adalah dengan cara pembedahah atau operasi, cara ini tentu memerlukan dana yang tidak sedikit. metode Pilihan pembedahan yang dapat Anda lakukan

Unknown said...

Kenali penyebab penyakit kencing bernanah sehingga cara mengobati
penyakit kencing nanah dan infeksi saluran kencing nanah dapat dilakukan
dengan benar.

Pengobatan Ambeien Wasir said...

wkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwkwk

kLINIK oBAT mANJUR said...

Bismillaahirrohmaanirrokhiim ???????????????????????????????????

Unknown said...

Kadang disertai
dengan sakit saat kencing, perih, organ intim terasa panas menyiksa,
gatal,..

Unknown said...

Sekitar Vagina Tumbuh Daging, Berbahayakah? Kutil Pada Kepala Penis mirip bunga kol atau jengger ayam, Merupakan Penyakit Yang diakibatkan Oleh Virus.Kutil kelamin, atau disebut juga condyloma acuminata, adalah kutil atau daging berwarna kulit atau keabuan yang tumbuh di sekitar alat kelamin dan

obar herbal manjur alami said...

Bismillahirrohmannirrokhim ..................

obar herbal manjur alami said...

Bismillahirrohmannirrokhim ........................

Unknown said...

penyakit yang ditularkan melalui hubungan seks : vaginal, oral dan anal. Juga dapat menular melalui persentuhan kulit dengan daerah yang terinfeksi.

Unknown said...

Obat Ambeien Resep Dokter Ambeclear dari De Nature Ampuh Tuntaskan Ambeien Sampai Tuntas

obar herbal manjur alami said...

MANTAB *************************************

Unknown said...

Ambeien bisa mengeluarkan darah(seperti invander salim yang terkena ambeien dan mengeluarkan darah)

Unknown said...

Sebelum kita membahas tentang pengobatan ambeien, dalam kesempatan ini
saya ingin menjelaskan sekilas tentang ambeien, agar kita semua bisa
memahami benar apa itu penyakit ambeien

kLINIK oBAT mANJUR said...

Bismillahhirrohmaanirrokhim.... ***************************

Unknown said...

???????????????????????????????

Unknown said...

شركة مكافحة حشرات بالدمام

شركة رش مبيدات بالدمام

شركة مكافحة النمل الابيض بالدمام

شركة رش مبيدات بالخبر

شركة مكافحة النمل الابيض بالخبر

شركة مكافحة حشرات بالخبر

شركة مكافحة النمل الابيض بالجبيل

شركة مكافحة حشرات بالجبيل

شركة رش مبيدات بالجبيل

شركة مكافحة حشرات بالقطيف

شركة مكافحة النمل الابيض بالقطيف

شركة رش مبيدات بالقطيف


obar herbal manjur alami said...

1111111111111111111111111

obar herbal manjur alami said...

111111111111111111111111111111

Obat Keputihan Herbal Alami said...

1111111111111111111111111111111111111111

obar herbal manjur alami said...

111111111111111

kLINIK oBAT mANJUR said...

1111111111111111111111111111111

kLINIK oBAT mANJUR said...

11111111111111111111111111111111111111111

Unknown said...

manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur manjur

obar herbal manjur alami said...

alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami alami

kLINIK oBAT mANJUR said...

obat ambeien wasir paling manjur mengobati penyakit wasir ambeien tanpa efek samping terbuat dari bahan alami herbal seperti daun ungu mahkota dewa kunyit putih

Unknown said...

obat sipilis raja singa obat sipilis raja singa manjur obat sipilis raja singa herbal obat sipilis raja singa alami obat sipilis raja singa mujarab obat sipilis raja singa herbal manjur

Unknown said...

Orang yang mampu belajar dari kegagalan adalah pemenang, namun orang yang selalu menutupi kegagalan adalah pecundang